Novo na forumu: <div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_ticker/news_widget" title="News Widget">News Widget</a></div> 23. Sep, 2014.god.
Loading...

Tema: Novi zakon o bezbednosti u saobracaju  (Pročitano 24113 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
  • System administrator
  • *******
  • Poruke: Oborio sve rekorde!!
  • Pol: Muško
  • Lokacija: Brazilija
  • Ugled: +115
  • Mašina zvana mozak!
    • Facebook
    • Twitter
    • Čarobni forum
Novi zakon o bezbednosti u saobracaju
« poslato: 03:04:16, 25.Apr.2009. »
Prva vozačka dozvola samo na godinu dana

Značajnu novinu predstavljaju nova pravila za polaganje vozačkih ispita i uvođenje probne dozvole u trajanju od godinu dana za vozače koji prvi put polože vozački ispit.
MANJE ČLANOVA KOMISIJE
Promena pravila o polaganju vozačkog ispita odnose se i na način rada auto-škola. Novim Zakonom je predviđeno da svaka auto-škola mora da ima osobu koja će biti zadužena samo za teorijske časove, kao i instruktore vožnje.
- Tim poslovima moći će da se bave saobraćajni inženjeri, ili osobe sa visokom stručnom spremom koje imaju minimum pet godina iskustva u poslovima vezanim za bezbednost saobraćaja. Da bi dobili licencu, moraće da polože kvalifikacione testove u agenciji za bezbednost saobraćaja koja će se formirati najkasnije 90 dana od usvajanja zakona u Skupštini - objašnjava naš sagovornik. On kaže da će se broj članova komisije na polaganju praktičnog dela ispita sa tri smanjiti na dva, i to po jedan predstavnik MUP-a i auto-škole.

PRVA DOZVOLA - PROBNA DOZVOLA
Kada polaznik uspešno prođe sve prepreke i položi vozački ispit, dobiće probnu dozvolu u trajanju od godinu dana. Dozvolu B kategorije moći će da dobije svako ko napuni 17 godina, ali su za njih kao i za svakog vozača koji prvi put položi vozački ispit predviđena mnogobrojna ograničenja.
- Svakom vozaču sa probnom dozvolom zabranjeno je konzumiranje alkohola, korišćenje mobilnih telefona tokom vožnje, uključujući i „hends fri” uređaje, a ukoliko sakupi devet kaznenih poena, dozvola se oduzima, za razliku od vozača sa iskustvom, kod kojih se dozvola oduzima ako sakupe 18 kaznenih bodova. Vozači sa probnom vozačkom dozvolom ne smeju da sedaju za volan u intervalu od 23 do 05 časova, a maloletni vozači dok ne napune 18 godina moraju pored sebe imati punoletnu osobu koja poseduje dozvolu najmanje pet godina - navodi Hadžić.
Interesantna je i odredba da vozači sa probnom dozvolom moraju da voze za najmanje 10 odsto manjom brzinom od ograničenja. Naš sagovornik objašnjava da ova odredba ima za cilj da mladi vozači steknu naviku da ne luduju po putevima.
- Mladim ljudima je najlakše da uče i stiču navike kada nešto rade prvi put. Očekujemo da će većina vozača, kada im istekne probna dozvola, voziti sporije od ograničene brzine na putu i tako doprineti bezbednosti u saobraćaju - kaže Demir Hadžić. 


Izvor: Blic
Važno: Moje privatne poruke ne služe za pružanje tehničke podrške ili odgovaranje na vaša pitanja! Za svako vaše pitanje postoji adekvatan deo foruma.


  • System administrator
  • *******
  • Poruke: Oborio sve rekorde!!
  • Pol: Muško
  • Lokacija: Brazilija
  • Ugled: +115
  • Mašina zvana mozak!
    • Facebook
    • Twitter
    • Čarobni forum
Odg: Novi zakon o bezbednosti u saobracaju
« Odgovor #1 poslato: 03:05:58, 25.Apr.2009. »
Nove kategorije u zakonu

Novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju predviđa i novu kategorizaciju dozvola u zavisnosti od vrste vozila. Dosadašnje kategorije imaće i posebne nove potkategorije koje će, uz dosadašnju oznaku, imati broj jedan, a uvodi se i dodatna oznaka sa slovom E. Nove kategorije A1, A2, A, B, BE, B1, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1, D1E...
Važno: Moje privatne poruke ne služe za pružanje tehničke podrške ili odgovaranje na vaša pitanja! Za svako vaše pitanje postoji adekvatan deo foruma.

  • System administrator
  • *******
  • Poruke: Oborio sve rekorde!!
  • Pol: Muško
  • Lokacija: Brazilija
  • Ugled: +115
  • Mašina zvana mozak!
    • Facebook
    • Twitter
    • Čarobni forum
Odg: Novi zakon o bezbednosti u saobracaju
« Odgovor #2 poslato: 03:08:09, 25.Apr.2009. »
U zatvor zbog nasilničke vožnje

Nasilnička vožnja je postupanje vozača koje je u gruboj suprotnosti sa pravilima saobraćaja, odnosno prilikom koje vozač ne pokazuje obzir prema bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju. Uveli smo i odredbe kojima se pod nasilničkom vožnjom podrazumeva prolazak vozača dva ili više puta kroz crveno svetlo na semaforu u intervalu od 10 minuta, kao i preticanje kolone vozila (najmanje dva) pri čemu se svojim vozilom kreće preko pune linije koja razdvaja smerove kretanja - objašnjava Demir Hadžić, načelnik Odeljenja za bezbednost saobraćaja Ministarstva za infrastrukturu, jedan od autora zakona.
On kaže da predviđena kazna, ukoliko vozač nasilničkom vožnjom izazove saobraćajnu nesreću, iznosi 45-60 dana zatvora i 17 kaznenih poena.
- Ovim oštrim merama želimo da utičemo na svest vozača. Svedoci smo koliko se često pretiče na punoj liniji na Ibarskoj magistrali, ili koliko se često prolazi kroz crveno svetlo, recimo, na Pančevačkom putu - kaže Hadžić.

MANJA BRZINA
U novom zakonu predviđeno je i smanjenje brzine u naseljenim mestima sa 60 na 50 kilometara na sat. Osim toga uvode se i zone u kojima će ograničenje biti 10 kilometara na sat (pored škola), kao i zona 30.
- Zona 30 je postojati u naseljima u kojima ima mnogo dece, zelenila, parkova, ali i stambenih zgrada i uskih ulica, kako što je na primer Vračar u Beogradu. Istraživanja su pokazala da ukoliko vozač pri brzini od 30 kilometara na sat udari pešaka, pešak ima 80 odsto šansi da preživi. Međutim, ako do obaranja pešaka dođe pri brzini od 50, njegove šanse su svega 20 odsto i to je razlog zašto je ograničenje neophodno. Vozačima koji prekorače brzinu u zoni 30 biće oduzeta dozvola na najmanje pet meseci - navodi naš sagovornik.

VEĆE MANDATNE KAZNE
Umesto dosadašnjih 1.000 i 3.000 dinara kazne za prekršaje koje će se naplaćivati na licu mesta, novim zakonom predviđeno je povećanje na 3.000 i 5.000 dinara. Ukoliko vozač nema para da plati kaznu, od policije će dobiti platni nalog i kaznu će morati da plati u roku od osam dana. Kazna od 3.000 dinara predviđena je za slušanje glasne muzike tokom vožnje, zauzimanje dva i više mesta prilikom parkiranja, vožnja danju bez upaljenih oborenih svetala, pešačenje po kolovozu...
Kaznu od 5.000 dinara platiće vozači koji ne nose pojas, svetlosni prsluk u automobilu, vozači koji na prednjem sedištu voze pijanu ili drogiranu osobu, naglo usporavaju bez razloga... Ukoliko je prilikom ovih prekršaja izazvana saobraćajna nesreća, kazne su od šest do 18.000 dinara. Kazna od 6.000 do 20.000 dinara plaća se za vožnju u suprotnom smeru, prekoračenje brzine za 21 do 50 kilometara na sat, nepoštovanje prava prvenstva prolaza ili zbog vožnje sa neispravnim kočnicama, gumama... Ako je izazvana saobraćajna nesreća, kazne su od 10.000-40.000 ili 45 dana zatvora.
Novčana kazna od 15.000-30.000 dinara, ili 30 dana zatvora, predviđena je za korišćenje antiradar uređaja, vožnju deteta mlađeg od 12 godina na prednjem sedištu, vožnja neregistrovanog vozila, ili ako je vozačka dozvola istekla pre više od šest meseci. Ukoliko je izazvana saobraćajna nesreća, u tim slučajevima kazne su od 30.000-50.000 dinara, ili 60 dana zatvora.

Dozvoljeno 0,3 promila alkohola
Prema novom zakonu, dozvoljena količina alkohola u krvi smanjena je sa 0,5 sa 0,3 promila. Profesionalnim vozačima i dalje neće biti tolerisano ni najmanje prisustvo alkohola, kao i vozačima koji prvi put polože vozački ispit i dobiju probnu dozvolu.

Izvor: Blic
Važno: Moje privatne poruke ne služe za pružanje tehničke podrške ili odgovaranje na vaša pitanja! Za svako vaše pitanje postoji adekvatan deo foruma.

  • System administrator
  • *******
  • Poruke: Oborio sve rekorde!!
  • Pol: Muško
  • Lokacija: Brazilija
  • Ugled: +115
  • Mašina zvana mozak!
    • Facebook
    • Twitter
    • Čarobni forum
Odg: Novi zakon o bezbednosti u saobracaju
« Odgovor #3 poslato: 03:11:16, 25.Apr.2009. »
Sa 18 kaznenih poena vozač ostaje bez dozvole

Kazneni poeni primenjuju se u mnogim razvijenim evropskim zemljama. Mi smo preuzeli sistem iz nemačkog zakona gde se negativni poeni koriste već 50 godina, ali smo ih prilagodili našim uslovima - kaže za „Blic” Dragan Jovanović, pomoćnik ministra za infrastrukturu, jedan od autora zakona.
Maksimalan broj negativnih poena koje vozač može da sakupi je 18. Nakon toga vozač gubi dozvolu, a da bi je ponovo dobio mora da plati sve novčane kazne za prekršaje koje je počinio, mora da ide na lekarski pregled, pohađa seminar i položi ispit iz unapređenja znanja iz bezbednosti saobraćaja.
- Tri meseca nakon svega toga moći će ponovo da dobije dozvolu. Negativni poeni za saobraćajne prekršaje poništavaju se posle dve godine. U evidenciji vozača, međutim, ostaju oni kazneni bodovi koje je dobio u međuvremenu - objašnjava sagovornik „Blica” iz saobraćajne policije.
Prema rečima Dragana Jovanovića, vozačima koji su privremeno ostali bez dozvole zbog 18 negativnih bodova, prag do novog gubitka dozvole smanjen je za tri boda.
- To znači da će svako kome je već oduzimana dozvola zbog sakupljenih 18 bodova, sledeći put izgubiti dozvolu ako sakupi 15. Ako neki vozač načini toliko prekršaja da sakupi 15 bodova, sledeće oduzimanje je na 12, pa na 9... - objašnjava Jovanović.
U ranijim nacrtima Zakona postojala je mogućnost trajnog gubitka vozačke dozvole, bez prava ponovnog polaganja. Za vozače koji sakupe osam kaznenih poena bio je predviđen obavezan razgovor sa nadležnima o prekršajima koje je napravio, pohađanje seminara, kao i prvo oduzimanje dozvole kada se sakupi 14 kaznenih bodova. Od ovih propisa se odustalo.
Dragan Jovanović kaže da ove odredbe nisu ušle u predlog zakona jer je za to potrebna velika administracija.
- Te odredbe imaju dobar preventivni karakter i moguće je postanu sastavni deo zakona putem izmena i dopuna, kada se za to steknu uslovi - navodi Jovanović.

Negativni poeni
1 bod - nepropisno parkiranje, nekorišćenje migavca, nepoštovanje prvenstva prolaza...
2 boda - nepropuštanje pešaka na pešačkom prelazu, naglo smanjivanje brzine bez razloga...
3 boda - nezaustavljanje pored vozila za prevoz dece, kada mališani ulaze ili izlaze iz vozila...
4 boda - neprilagođena brzina, nebezbedno preticanje, nepropisno zaustavljanje na autoputu...
5 bodova - upotreba mobilnog telefona u toku vožnje, neispravni pneumatici i uređaji...
6 bodova - prolazak kroz crveno svetlo
7 bodova - vožnja brzinom koja je od 51 do 70 kilometara na sat veća od dozvoljene, vožnja trakom u kojoj je svetlosnim znakom zabranjeno kretanje
8 bodova - vožnja pod dejstvom narkotika, nepoštovanje znakova policijskog vozila koje se kreće ispred...
10 bodova - vožnja u stanju teške alkoholisanosti
12 bodova - vožnja u stanju veoma teške alkoholisanosti
14 bodova - vožnja bez dozvole, osim ako je dozvoli istekao rok važenja, vožnja sa više od dva promila alkohola, odbijanje alko-testa i testa na droge, vožnja noću bez svetala...
15 bodova - nasilnička vožnja
16 bodova - prekršaji za koje se dobija 14 kaznenih poena, ako je prouzrokovana saobraćajna nesreća
17 bodova - saobraćajna nesreća prilikom nasilničke vožnje

Izvor: Blic
Važno: Moje privatne poruke ne služe za pružanje tehničke podrške ili odgovaranje na vaša pitanja! Za svako vaše pitanje postoji adekvatan deo foruma.

  • System administrator
  • *******
  • Poruke: Oborio sve rekorde!!
  • Pol: Muško
  • Lokacija: Brazilija
  • Ugled: +115
  • Mašina zvana mozak!
    • Facebook
    • Twitter
    • Čarobni forum
Odg: Novi zakon o bezbednosti u saobracaju
« Odgovor #4 poslato: 03:12:32, 25.Apr.2009. »
Pored škola najbrže 30 kilometara na sat

Jedna od najvažnijih novina u novom zakonu jeste edukacija dece. Planiramo da u saradnji sa Ministarstvom prosvete, u nastavni program za decu predškolskog urzasta i u osnovnim školama ubacimo teme koje se odnose na sticanje osnovnih znanja o bezbednom učestvovanju u saobraćaju. U planu je i formiranje posebnih sekcija u okviru škola i pokretanje akcija, kao što je, recimo, bila akcija Auto-moto saveza Srbije „Đaci vas mole, usporite pored škole”, u kojima će se deci puštati filmovi o bezbednosti u saobraćaju, kao i praktično objašnjavati osnovni pojmovi u saobraćaju - na primer, pešački prelaz, saobraćajni znakovi - objašnjava Hadžić.
On navodi da će se ponovo uvesti već zaboravljene školske patrole gde će deca sa starijim osobama, sa odgovarajućim obeležjima, učestvovati u regulisanju saobraćaja. Sve to s ciljem da mališani od najranijeg perioda budu svesni potencijalnih opasnosti u saobraćaju i da stiču naviku poštovanja propisa.
Učešće u edukaciji dece o bezbednosti u saobraćaju uzeće i lokalne samouprave. U mnogim gradovima biće izgrađeni poligoni u kojima će biti omogućeno sticanje praktičnih znanja.
- Najbolji primer kolika je važnost poligona jeste Pirot, u kome u jednoj osnovnoj školi generacije dece uče pravila saobraćaja. Zbog toga u tom gradu nije zabeleženo stradanje deteta u nesreći u poslednjih 30 godina - navodi naš sagovornik.

RIGOROZNE KAZNE
Važan segment zaštite dece predstavljaju zone škola. U tim zonama ograničenje brzine biće 30 kilometara na sat, a kazne za prekoračenje biće rigorozne. Primera radi, vozač koji u zoni škole vozi 90 kilometara na sat „zaradio” bi najmanje 15 dana zatvora, a dozvolu bi izgubio na najmanje osam meseci. Na mestima gde ih nema, biće postavljeni ležeći policajci i druge prepreke za smanjivanje brzine, po potrebi će se sužavati kolovoz, a u planu je i posebna signalizacija kako bi vozači dobili na vreme upozorenje da se približavaju školi.
- Pešački prelazi u blizini škola biće posebno isticani pojačanom uličnom rasvetom, a obavezno je i postavljanje zaštitnih ograda - kaže Demir Hadžić.

DECA DO 12 GODINA NAJZAŠTIĆENIJA
Novi zakon o bezbednosti u saobraćaju predviđa duple novčane kazne za prekršaje u prisustvu deteta. Zabranjena je vožnja deteta do 12 godina na prednjem sedištu, u krilu vozača ili suvozača, kao i vožnja u kamionima i pik-ap vozilima. Kazne su predviđene i za prelaženje sa detetom van pešačkog prelaza, na crveno svetlo ili preko pružnog prelaza. Za mališane su predviđena posebna sedišta koja su svrstana u tri kategorije u zavisnosti od uzrasta i visine.
- Ta sedišta ili zaštitne korpe za bebe koštaju od 5.000 do 10.000 dinara. Možda neko smatra da je to skupo, ali statistike pokazuju da sigurnosno sedište u čak 90 odsto slučajeva spasava život deteta u slučaju saobraćajne nesreće, a do 65 odsto od teških telesnih povreda. U planu je akcija u saradnji sa Ministarstvom zdravlja, Institutom za javno zdravlje i proizvođačima da cene zaštitnih korpi za novorođenčad bude smanjena - kaže Hadžić.

Kazne za ugrožavanje dece
Vožnja brzinom većom od 90 kilometara na sat u zoni škole
Najmanje 15 dana zatvora, 14 kaznenih poena, oduzimanje dozvole na osam meseci, a najmanje 45 dana zatvora, 16 kaznenih poena i zabrana vožnje na minimum 10 meseci ukoliko je izazvana saobraćajna nesreća
Vožnja brzinom od 81 do 90 kilometara na sat u zoni škole
Novčana kazna od 15.000 do 30.000 dinara ili 30 dana zatvora i šest kaznenih poena, a tri dodatna kaznena boda ukoliko je došlo do nesreće
Vožnja brzinom od 61 do 80 kilometara na sat u zoni škole
Novčana kazna od 6.000 do 20.000 dinara, oduzimanje dozvole na dva meseca i četiri kaznena poena.


Izvor: Blic
Važno: Moje privatne poruke ne služe za pružanje tehničke podrške ili odgovaranje na vaša pitanja! Za svako vaše pitanje postoji adekvatan deo foruma.


  • Urednički tim
  • ****
  • Poruke: 3 871
  • Pol: Žensko
  • Lokacija: Beograd
  • Ugled: +45
Odg: Novi zakon o bezbednosti u saobracaju
« Odgovor #5 poslato: 12:26:39, 25.Apr.2009. »
ja se apsolutno slazem sa ovim novim zakonom, treba mnogo toga da se popravi kod nas u saobracaju, svaki dan neke saobracajke po drzavi, sve vise mladih ne vodi racuna, misle brza voznja je dobra voznja posle nam je djavo kriv.neopreznost, neodgovornost, nepazljivost za volanom ipak mogu coveka skupo kostati

  • System administrator
  • *******
  • Poruke: Oborio sve rekorde!!
  • Pol: Muško
  • Lokacija: Brazilija
  • Ugled: +115
  • Mašina zvana mozak!
    • Facebook
    • Twitter
    • Čarobni forum
Odg: Novi zakon o bezbednosti u saobracaju
« Odgovor #6 poslato: 12:39:11, 25.Apr.2009. »
Iskreno sumnjam da ce zakon popraviti neke lose navike ljudi.
A i ovaj ima neke lose strane...  npr...

Citat
6 bodova - prolazak kroz crveno svetlo
10 bodova - vožnja u stanju teške alkoholisanosti
12 bodova - vožnja u stanju veoma teške alkoholisanosti
14 bodova - vožnja bez dozvole, osim ako je dozvoli istekao rok važenja, vožnja sa više od dva promila alkohola, odbijanje alko-testa i testa na droge, vožnja noću bez svetala...
15 bodova - nasilnička vožnja
16 bodova - prekršaji za koje se dobija 14 kaznenih poena, ako je prouzrokovana saobraćajna nesreća
17 bodova - saobraćajna nesreća prilikom nasilničke vožnje

Ako mene neko pita ovi prekrsaki su za potpuno oduzimanje dozvole...
Kaze sa 18 poena...

Znaci onaj ko vozi bez dozvole, prodje kroz crveno i dalje moze imati dozvolu...  e pa to treba da bude jos rigoroznije...
Važno: Moje privatne poruke ne služe za pružanje tehničke podrške ili odgovaranje na vaša pitanja! Za svako vaše pitanje postoji adekvatan deo foruma.

  • Poznata ličnost
  • ****
  • Poruke: 3 399
  • Pol: Muško
  • Lokacija: Beograd
  • Ugled: +26
  • Carpe diem (iskoristi dan)
    • Facebook
Odg: Novi zakon o bezbednosti u saobracaju
« Odgovor #7 poslato: 10:45:09, 16.Jun.2009. »
Šta donosi novi Zakon o saobraćaju

Skupština Srbije usvojila je novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, koji će početi da se primenjuje za šest meseci. Šta donosi novi zakon?

Pre svega, dozvoljena količina alkohola u krvi smanjena je sa 0,5 na 0,3 promila, a nesavesnim vozačima, za koje se utvrdi da su u krvi imali više do 0,5 promila alkohola, biće oduzeta dozvola.
Ograničenje brzine u naseljenim mestima smanjeno je sa 60 na 50 kilometara na sat, a protiv bahatih vozača kao dokaz prilikom kažnjavanja koristiće se i video zapis.
Svaki prekršaj "nosi" određeni broj kaznenih poena, a vozačima koji sakupe 18, prouzrokuju saobraćajnu nezgodu sa smrtnim ishodom ili dva udesa u kojima drugi učesnici u saobraćaju zadobiju telesne povrede, oduzima se vozačka dozvola.
Da bi ponovo seli za volan, kažnjeni vozači moraju opet da polažu testove, a kad ponovo steknu pravo da voze, mogu "sakupiti" najviše 15 kaznenih poena.

Kazne neće naplaćivati policajci
Prema novom Zakonu, novčane kazne za saobraćajne prekršaje neće naplaćivati policajci na licu mesta, već će vozači dobijati uplatnicu na osnovu koje će izvršiti uplatu.
Novčane kazne kretaće se od 3.000 do 50.000 dinara, a u slučaju kada vozač pokaže bezobzirnost ili nameru da u značajnijoj meri ugrozi bezbednost saobraćaja, predviđena je i kazna zatvora.
Vozači, koji saobraćajni prekršaj naprave dok se u vozilu nalazi maloletnik, plaćaće duplo veće kazne, a Zakon predviđa i razne oblike i nivoe edukacije.

Nasilnička vožnja među najtežim prekršajima
Nasilnička vožnja, kao jedan od najtežih prekršaja prema novom zakonu, predstavlja nepoštovanje pravila i bezobzirnost prema ostalim učesnicima u saobraćaju. Vozač, koji na drumu ne haje za druge, moraće u zatvor najmanje mesec dana. Zaradiće pri tom i 15 kaznenih poena.
Ukoliko "nasilnik" izazove i saobraćajnu nezgodu, provešće iza rešetaka i dva meseca, a pisaće mu se 17 poena. Nasilničkom vožnjom smatraju se i uzastopni prolasci kroz crveno svetlo ili preticanje kolone na punoj liniji.

Zatvor od 15 dana i 14 kaznenih poena prete onima koji za volan sednu bez dozvole, "divljaju" u naseljenim mestima, zonama usporenog saobraćaja i oko školskih dvorišta, ne propuste pešake na prelazu sa semaforom, ne pale svetla noću, pobegnu od saobraćajne nesreće u kojoj su učestvovali.
Onima koji izazovu nezgodu ovakvim ponašanjem, preti trostruko duži pritvor i 16 kaznenih poena, kao i zabrana upravljanja motornim vozilom od najmanje - osam meseci.

Svetla i tokom dana, muzika ne sme biti glasna
Obavezno je nošenje sigurnosnih pojaseva, a vozač je dužan da "natera" svoje saputnike da se vežu.
Na prednjem sedištu ne sme da sedi dete mlađe od 12 godina, baš kao ni pijane i drogirane osobe.

Tokom dana moraju da budu uključena kratka, a noću duga svetla. Zabranjeni su detektori za radar.
Ukoliko dete napravi saobraćajni prekršaj, kazna sleduje roditelju ili staratelju, kao da su odrasli prekršili propis.
Vozač ne sme da koristi za vreme vožnje telefon, odnosno druge uređaje za komunikaciju ukoliko nema i ne koristi opremu za "slobodne ruke". Takođe, muzika ne sme da bude toliko jaka da osoba za volanom ne čuje zvučne signale drugih učesnika u saobraćaju. Za ovaj vid prejkršaja nema bodovnih kazni, već se naplaćuju mandatne: i za mobilni i za muziku po 5.000 dinara.

Probne vozačke dozvole za početnike
Biciklisti i vozači motora moraće da nose zaštitne kacige tokom vožnje, a Zakonom su propisani i uslovi za rad auto-škola, stepen stručnosti instruktora, dužina trajanja obuke i kvalitet vozila.

Budući vozači prvo će pohađati od 40 do 60 teorijskih časova, položiti test poznavanja propisa i bezbednosti saobraćaja, a tek nakon toga početi sa praktičnom obukom.
Mladi vozači, od 16 do 18 godina, dobijaće probne vozačke dozvole i neće moći da upravljaju vozilom bez pratnje suvozača sa redovnom dozvolom i iskustvom od najmanje pet godina, a vožnja će im biti zabranjena u periodu od 23 do pet sati ujutro.

(agencije/MONDO)
 

  • Redovni posetilac
  • **
  • Poruke: 101
  • Ugled: +0
Odg: Novi zakon o bezbednosti u saobracaju
« Odgovor #8 poslato: 10:47:05, 29.Okt.2009. »
zakon je katastrofa! To nema ni u skandinavskim zelmjama gde imaju plate u proseku 10 puta vece nego nase


Adj i nekako za te poene i oduzimanje privremeno, dozvola i odredjeno novcano kaznjavanje ali te cifre,...katastrofa!
« Najnovija izmena:: 14:39:20, 29.Okt.2009. * Charobnjak * »

  • System administrator
  • *******
  • Poruke: Oborio sve rekorde!!
  • Pol: Muško
  • Lokacija: Brazilija
  • Ugled: +115
  • Mašina zvana mozak!
    • Facebook
    • Twitter
    • Čarobni forum
Odg: Novi zakon o bezbednosti u saobracaju
« Odgovor #9 poslato: 10:24:02, 11.Dec.2009. »
Kamere vrebaju bahate vozače

Kamere koje beleže kršenje propisa poput prolaska kroz crveno svetlo i prekoračenja brzine postavljene su samo na jednoj raskrsnici u Novom Sadu, u Beogradu će biti instalirane na petnaestak lokacija do kraja godine, a ovi uređaji će se naći na niškim ulicama sledeće godine.
U narednih nekoliko dana u Beogradu će početi postavljanje takozvanih red lajt kamera, koje će beležiti tri vrste prekršaja i to prolazak kroz crveno svetlo, prekoračenje brzine i kretanje žutom trakom. Biće postavljene četiri kamere za kontrolu rada žutih traka i 11 za snimanje prolazaka kroz crveno svetlo i prekoračenje brzine.

Ukoliko se desi da vozač učini prekršaj za volanom tuđeg vozila, kazna će stići na kućnu adresu vlasnika automobila.

“U tom slučaju, vlasnik je dužan da navede ko upravlja vozilom koje se vodi na njegovo ime. U slučaju da je prodao automobil, saobraćajnoj policiji mora da kaže kod koga se nalazi to vozilo, a ukoliko to ne želi ili ne može da uradi, kaznu će platiti vlasnik”, navodi Bogosavac i dodaje da po važećem zakonu svaki budući vlasnik vozila ima obavezu da u roku od 15 dana od dana kupovine izvrši promenu podataka u saobraćajnoj dozvoli.
U Novom Sadu je pri kraju postavljanje kamera koje će policija dobiti na korišćenje. U toku je instaliranje opreme u policijskoj stanici uz pomoć koje će policija pratiti šta kamere beleže, a pred monitorima će biti i saobraćajci koji će pisati kazne.

U Nišu na saobraćajnicama nema video kamera za evidentiranje saobraćajnih prekršaja, ali je nabavka ove opreme planirana u narednoj godini.
Stručnjaci upozoravaju da će biti problema u primeni odredaba novog zakona koje se tiču slanja i naplaćivanja kazni za prekršaje koji su zabeleženi putem video nadzora.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže za list da mnogi ljudi u Srbiji ne znaju gde im se nalaze automobili koje su odavno prodali.
”Nije korektno da građanin plati kaznu za prekršaj koji nije učinio samo zato što se kao vlasnik vodi u saobraćajnoj dozvoli. U Crnoj Gori problem je rešen tako što su vozači dobili određeni rok da izvrše prepis vlasništva i promene podatke u saobraćajnoj dozvoli”, kaže Okanović.

(MONDO)
Važno: Moje privatne poruke ne služe za pružanje tehničke podrške ili odgovaranje na vaša pitanja! Za svako vaše pitanje postoji adekvatan deo foruma.